Deze fraaie MAN TGX 41.680 van Kran Saller uit Deggendorf (DE) stond langs de Autobahn 6 geparkeerd. Het is de zwaarste combinatie van de firma.
Het is een 4-assige trekker met 8x4 aandrijving die door een 16,2 liter V8 dieselmotor MAN D2863 met 680 pk aangedreven wordt.
Achter de vooras zijn de uitlaatdemper, opbergkast en een luchtfilter gezet.
Achter de cabine zijn een 900 liter dieseltank, een 300 liter hydrauliekolietank, luchtketels en een grote koeler voor de hydrauliekolie. Een WSK 440 koppelomvormer is verbouwd. De trekker is voor treingewichten tot 250 ton toegelaten.
Een 2-bed-4 Nooteboom dieplader is aangekoppeld.
Achter de vooras zijn de accu, een opbergkast en de AdBluetank gezet. Achteraan het chassis zijn twee koppelingen gemonteerd zodat ook aanhangers getrokken kunnen worden.
De Nooteboom dieplader heeft een bed van 7,75 meter dat tot 11,75 meter uitschuifbaar is. De dieplader wordt ingezet om ladingen tot 64 ton te transporteren.
De lading is deze fraaie Liebherr LT 1045 van Maierhofer. De kraan weegt ongeveer 40 ton, is 13,24 meter lang en 2,5 meter breed.
Een zeer fraaie combinatie!