Deze fraaie MAN TGX 41.680 van Gruber Logistics stond geparkeerd langs de snelweg bij Hockenheim (DE). Gruber Logistics is een groot transportbedrijf dat onder andere in Duitsland, Oostenrijk en Italie vestigingen heeft.
Het is een trekker met een 680 pk V8 motor die een 16,2 liter inhoud. De motor levert een koppel van 2700 Nm (1000-1700/min). De twee achterste assen worden aangedreven, de twee voorste zijn gestuurd.
De trekker heeft een lengte van 7,7 meter, een breedte van 2,5 meter en een hoogte van 3,8 meter. De trekker weegt netto 14,2 ton en mag met schotellast (26,8 ton) maximaal 41 ton wegen. Het maximale treingewicht is 250 ton.
Achter de cabine zijn een extra grote brandstoftank (960 liter), een hydrauliektank (300 liter), luchtketels en een grote koeling voor de hydrauliekolie te vinden.
Aan de trekker was een 12 assige Goldhofer platformwagen, model THP/ET op enkel lucht gekoppeld. Opgebouwd uit een nek, 5 aslijnen, tussenstuk en 7 aslijnen.
De lading is een staalrol.
De lading is op de koppelstukken geladen, de koppelstukken zijn ook een product van Goldhofer.
Een detail van de zwanenhals.
Dergelijke transporten mogen vanwege hun lengte en gewicht alleen 's nachts rijden.
Een fraai span!