Bohnet uit Kirchdorf a/d Iller (DE) onderweg met twee MAN TGX 41.680 en een 18 assige platformwagen. Het transport stond aan de B32 bij Bad Saulgau (DE) en was onderweg naar Ravensburg (DE).
Als trekker werd een MAN TGX 41.680 met ballastbox ingezet. Het is een 4 assige trekker met een 16,2 liter V8 dieselmotor MAN D2863 met 680 pk.
Bohnet heeft in totaal 16 van deze TGX 41.680 in dienst gehad, inmiddels is een groot deel door nieuwe MAN TGX 41.640 trekkers vervangen. De TGX 41.680 waren alle grotendeels identisch.
Achter de cabine zijn een 900 liter dieseltank, een 300 liter hydrauliekolietank, luchtketels en een grote koeler voor de hydrauliekolie. Een WSK 440 koppelomvormer is verbouwd. Tussen de voorste twee assen zijn de uitlaat en een opbergkist gebouwd. Aan de andere kant zijn hier de Adbluetank, de accu en nog een opbergkist gebouwd.
De ballastbox zorgt voor een totaalgewicht van ca. 41 ton zodat de trekker voldoende druk op de aandrijfassen heeft.
Om het transport bergafwaards te remmen was achteraan het transport eveneens een MAN TGX 41.680 met ballastbox gekoppeld.
Het transport mocht om 20:00 verder rijden naar de eindbestemming.
Tussen de MAN TGX 41.680 trekker in is een 18 assige Scheuerle platformwagen gekoppeld. De lading is een overmaats onderdeel van een pers en weegt ongeveer 150 ton.
De laatste 4 aslijnen van de platformwagen heeft twee aangedreven assen. Deze assen kunnen bij snelheden onder 14 km/h bijgezet worden om het transport bergopwaards te duwen. Indien de assen niet aangedreven zijn kan rollend een snelheid van 80 km/h gehaald worden. De powerpack (de Scheuerle PowerBooster) kan ook gebruikt worden voor zelfrijdende platformwagens.
Bohnet zet naast de Scheuerle aslijnen ook vele Goldhofer aslijnen in.
Een fraai transport door Bohnet!