Deze fraaie MAN TGX 41.640 van Bohnet uit Kirchdorf an der Iller (DE) stond tijdens het weekend voor de poort van Liebherr, in hetzelfde dorp, geparkeerd. Bohnet beschikt over twaalf van deze trekkers, die optisch vrijwel alleen aan het kenteken te onderscheiden zijn.
De TGX 41.640 is de laatste generatie MAN TGX, nu door een 15,2 liter 6-cilinder MAN D38 aangedreven. Dit is het topmodel uit de serie, met 640 pk. Standaard levert de motor een moment van 3.000 Nm, met de optionale koppelomvormer kan dat moment tot 4.700 Nm vergroot worden.
Achter de cabine zijn de grote brandstoftank, hydrauliekolietank, drukluchttanks, opbergkasten en een koeler voor de motor en koppelomvormer gezet. Deze TGX 41.640 is voor treingewichten tot 250 ton inzetbaar.
Hier is een Goldhofer moduletrailer in 3-bed-5 configuratie aangekoppelt. Bohnet beschikt over ongeveer 160 module assen, van Goldhofer en Scheuerle.
Achter de voorste as zijn de Euro 6 uitlaatdemper en een klein opbergvak gezet.
De lading is de basismachine van een Liebherr LH 80 met bestemming Amerika.
De LH 80 is 15,15 meter lang, 4,35 meter breed en 3,9 meter hoog. De basismachine weegt 49 ton.
Een zeer fraaie combinatie! Na 22:00 zou het transport beginnen te rollen, onderweg naar een Duitse haven.