Deze fraaie MAN TGA 41.540 van Bau-Trans uit Lauterach (AT) stond aan de Duitse Autobahn 7 geparkeerd en zou pas na 22:00 uur zijn rit gaan vervolgen.
De TGA 41.540 is de opvolger van de TGA 41.530 en was slechts kort op de markt omdat de opvolger TGX 41.540 al binnen een jaar uitkwam. Deze truck heeft een Euro 5 motor met AdBlue technologie.
De truck wordt door een 6-cilinder 12,4 liter MAN D26 dieselmotor aangedreven. Achter de voorste as zijn de accu en de AdBluetank gezet.
Achter de cabine is een eenvoudige toren te vinden, een grote dieseltank en olietank in het midden. Onder de tank zijn luchtketels gemonteerd. Boven de tank zijn enkele opbergkasten opgebouwd.
Aan deze kant zijn achter de voorste as de uitlaatdemper en een opbergkast gemonteerd.
Getrokken wordt een 4-assige Goldhofer dieplader.
De lading was een onderdeel voor een electriciteitscentrale dat door Bertsch gefabriceerd is.
Een fraaie combinatie nog in de oude kleuren van Bau-Trans, tegenwoordig voert het bedrijf steeds meer het blauw van Felbermayr in, de moederfirma van Bau-Trans.