Emil Egger uit St. Gallen (CH) zet deze impossante Iveco Trakker 560 met 8x6-aandrijving in. De trekker werd gebruikt aangekocht en liep voorheen bij Horath.
De truck wordt door een Iveco Cursor 13, een 12,9 liter dieselmotor met 560 pk, aangedreven. De truck kan tot treingewichten van 275 ton ingezet worden. De truck heeft een 8x6-aandrijving wat in Zwitserland geen uitzonderlijkheid is, daar 25% van het totaalgewicht van de combinatie op aangedreven assen moet rusten.
Achter de voorste as is het luchtfilter gemonteerd. Achter de tweede as een kleine opbergkast. De basis van deze trekker was een standaard 6x6 Iveco chassis die door Astra van een niet-aangedreven as tot 8x6 werd omgebouwd.
De truck kan ook als geballasteerde trekwagen ingezet worden. Voor trailers met zwanenhals is een cardanische schotel gemonteerd. De schotel is nog in het blauw van de vorige eigenaar gekleurd.
De toren achter de cabine is fraai met gaas afgewerkt. Beneden is de grote dieseltank gemonteerd, daarnaast een grote staande opbergkast die weer voor de uitlaat staat. Boven de dieseltank zijn de hydrauliekolietank, luchtketels en accu gemonteerd. Links boven zijn de koelers voor de motor en koppelomvormer gemonteerd.
Aan deze kant is achter de voorste as de AdBluetank gemonteerd, achter de tweede as is een kleine opbergkast gezet.
De bumper is verzwaard en er is een registerkoppeling gemonteerd zodat trailers ook geduwd en geremt kunnen worden.
Getrokken wordt een 9-assige Goldhofer moduleoplegger. Deze combinatie weegt leeg al 49 ton en mag legaal nog 100 ton laden. Technisch kunnen ladingen tot 217 ton geladen worden.
Deze fraaie combinatie werd ingezet om zware stukken vanaf de bouwplaats naar de 500 tonner te brengen.
Een zeer fraai voertuig!