De Terex AC 700 van Wagenborg uit Hengelo (NL) werd in opdracht van Winder Limmen voor een klus in Alkmaar (NL) ingezet. De kraan moest hier op grote radius prefab beton elementen monteren die buiten het bereik van de torenkraan waren.
Het is een 700-tons kraan op een 9-assige onderwagen. Ingepakt heeft deze kraan een lengte van 20,7 meter, een breedte van 3 meter en een hoogte van 4 meter. Het transportgewicht ligt bij 108 ton.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een watergekoelde 8-cilinder dieselmotor met 653 pk, aangedreven. De kraan heeft een 18 x 8 x 16 aandrijving, wat betekend dat vier assen aangedreven worden en acht assen stuurbaar zijn.
Hier stond de kraan met 100 ton ballast opgebouwd, dat bestaat uit een 20-tons basisplaat en acht 10-tons blokken. De maximale ballast is 160 ton. De ballastradius is 7,5 meter.
De stempelbasis is 12,2 meter lang, 12,4 meter breed (achter) en 11,6 meter breed (voor). Om het transportgewicht te reduceren worden vaak de stempelpoten bij de AC 700 gedemonteerd.
De 5-delige hoofdmast heeft een basislengte van 15,5 meter en een maximale lengte van 60 meter. De kraan is hier in HAVSSL configuratie opgebouwd, met vaste jib en SSL afspanning.
De hoofdmast is met een vaste jib van 30 meter verlengt. De maximale lengte van de vaste jib is 50 meter.
De afspanbokken zijn elk 30 graden geopenend.
Een fraaie kraan in de kleuren van Wagenborg!