Bij de bouw van de Eppenbergtunnel in Wöschnau (CH) zette Toggenburger uit Winterthur (CH) haar fraaie Terex CC 2400-1 voor de montage van de tunnelboormachine (TBM) in.
Het is een 400-tons rupskraan. Toggenburger zet ook nog twee Terex Superlift 3800 in, de Terex CC 2500-1 is verkocht.
De kraan wordt door een Mercedes-Benz OM 501 LA, een dieselmotor met 353 pk, aangedreven. De motor drijft vijf hydraulische pompen aan.
De onderwagen is 10,25 meter lang en 8,45 meter breed.
De ballast weegt 160 ton en heeft een draaicirkel van 7,18 meter.
Tussen de rupsen is in totaal 40 ton centrale ballast gemonteerd, 20 ton per kant.
De kraan is met twee 15-tons hijslieren uitgerust.
De rupsen zijn elk 10,25 meter lang, 1,2 meter breed en 1,5 meter hoog. Het gewicht per stuk is 25,9 ton. Voor het oprichten van lange hoofdmasten kunnen extra stempels dwars aan de rupsen gemonteerd worden.
De superlift is 30 meter lang en verstelbaar tussen 9 en 15 meter tegenradius.
Op de superlifttray wordt maximaal 240 ton ballast gestapelt.
De kraan stond hier in SSL configuratie opgebouwd, de hoofdmast is hier 48 meter lang en heeft een maximale lengte van 96 meter. In deze configuratie wordt maximaal 97,3 ton op een vlucht van 44 meter gehesen.
Een zeer fraaie kraan!