Deze Terex CC 2800-1 van Tiong Woon uit Singapore (SG) werd op een grote bouwplaats ingezet om zware prefab betonelementen te hijsen. Het is een 600-tons kraan.
De onderwagen van de kraan is 11,66 meter lang en 9,9 meter breed. De rupsen zijn per stuk 11,66 meter lang, 1,5 meter breed en 1,685 meter hoog. Het transportgewicht per stuk is 44 ton.
Tiong Woon heeft meerdere Terex CC 2800-1 in dienst, de grootste kraan in de vloot is een Terex CC 8800-1 met boom booster.
De kraan wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 390 kW (530 pk), aangedreven. In de bovenwagen zijn twee 15-tons hijslieren en de verstellier voor de hoofdmast of superlift giek gemonteerd.
In de eerste giekdelen zijn verdere verstellieren gemonteerd, indien de kraan met superlift ingezet wordt wordt de hoofdmast door de verstellier in de superlift (in het rood) versteld. De beweegbare jib wordt door de verstellier in de hoofdmast bewogen.
De superlift is 30 meter lang en kan de superlift ballast tussen 11 en 15 meter radius bewegen.
Hier stond de kraan met 36 meter hoofdmast en 36 meter beweegbare jib in superlift opgebouwd.
De kraan stond met 180 ton ballast aan de bovenwagen opgebouwd, dat bestaat uit een basisplaat van 20 ton en zestien blokken van elk 10 ton. De bovenwagen heeft een draaicirkel van 8 meter.
Tussen de rupsen is nog eens 60 ton centrale ballast gemonteerd.
De kraan was zware prefab betonelementen voor een groot warenhuis aan het hijsen. Een interessante inzet door Tiong Woon!
Een paar maanden later was de hoofdmast naar 90 meter verlengt.
De beweegbare jib is hier nog 30 meter lang.
Ten slotte nog een fraai overzicht van de kraan in actie.