Deze fraaie Terex AC 200-1 van Tiong Woon uit Singapore (SG) werd ingezet om lichte bouwmaterialen op het dak van een gebouw te hijsen. Het is een 200-tons kraan gemonteerd op een 5-assige onderwagen.
De stempelbasis meet 8,45 x 8,2 meter, of half 8,45 x 5,95 meter.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 390 kW (530 pk), aangedreven. De kraan heeft een 10x8x8-aandrijving waarbij de assen 2 tot 5 aangedreven worden en de assen 1, 2, 4 en 5 stuurbaar zijn. De derde as is liftbaar.
Hier werd de kraan met 42,6 ton ballast ingezet, de maximale ballast is 68,5 ton. De ballast heeft een draaicirkel van 4,8 meter.
De bovenwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 906 LA dieselmotor met een vermogen van 170 kW (231 pk) aangedreven.
De 7-delige hoofdmast heeft een basislengte van 12,4 meter en schuift zes maal tot een maximale lengte van 67,8 meter uit. De hoofdmast is hier 63,4 meter uitgeschoven.
Het werkbereik van de kraan was d.m.v. de 17 meter lange klapjib verlengt, hier onder een hoek van 20 graden aan de hoofdmast gemonteerd.
Diverse materialen werden op het dak gehesen.
Naast de kraan stond de 2-assige ballasttrailer met de twee zijtassen van elk 12,9 ton geparkeerd.
Hier is de combinatie geladen nadat de kraan gedemonteerd is. De trailer is met 52 ton ballast geladen en wordt door een MAN TGX 33.400 getrokken.
Ingepakt is de kraan 14,06 meter lang, 2,98 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht van de kraan in deze configuratie is ongeveer 79 ton.
Aan de bovenwagen blijft een ballastplaat van 3,1 ton hangen. Op de onderwagen wordt totaal 13,4 ton ballast meegenomen.
Een zeer fraaie kraan van Tiong Woon!