Deze fraaie Terex AC 160-2 van Tiong Woon uit Singapore (SG) werd voor het hijsen van torenkraandelen op een opslagwerf ingezet. Het is een 160-tons mobiele kraan met telescoopgiek gemonteerd op een vijf-assige onderwagen.
De kraan heeft een zes-delige hoofdmast met een basislengte van 13,1 meter en schuift vijf maal tot een maximale lengte van 63,9 meter uit. Optioneel kan de hoofdmast met een 9,0 - 17,0 meter lange klapjib verlengt worden. Deze klapjib is in een hoek van 0, 20 of 40 graden aan de hoofdmast monteerbaar.
De onderwagen wordt door een DaimlerChrysler OM 502 LA, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 380 kW (516 pk), aangedreven. Deze kraan heeft de standaard 10x8x8-aandrijving, waarbij de assen twee tot vijf aangedreven worden en de assen 1, 2, 4 en 5 stuurbaar zijn.
Ingepakt is de kraan 15,25 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht is ongeveer 73 ton in deze configuratie. Op de onderwagen wordt 10 ton ballast meegenomen.
Aan de bovenwagen blijft 5,3 ton ballast gemonteerd, de ballast heeft een draaicirkel van 4,53 meter. De kraan is met een 10-tons hijslier met 21 mm hijsdraad uitgevoerd.
De overige ballast past geometrisch niet op de onderwagen en met met een trailer aangevoerd worden. Deze trailer neemt 38,9 ton ballast mee.
De stempelbasis meet 8,23 x 7,5 meter, of half 8,23 x 5,4 meter.
Hier was de kraan met 39 ton ballast opgebouwd, de maximale ballast weegt 54,2 ton.
Tijdens het transport over de weg worden de vier stempelplaten achterop het dek van de onderwagen meegenomen.
De hoofdmast is hier tot een lengte van 26,9 meter uitgeschoven. In deze configuratie kan de kraan maximaal 100,5 ton bij 4 meter vlucht of 9,8 ton tot 24 meter vlucht hijsen.
Hier worden twee torenstukken voor een torenkraan vanuit de opslag gehesen voor transport naar Hong Kong. Dit weegt ongeveer 20 ton.
Een fraaie kraan en inzet door Tiong Woon!