Een Terex AC 200-1 op een grote bouwplaats bij Mönchengladbach (DE). De huidige eigenaar van de kraan is helaas niet zichtbaar, de vorige eigenaar was Breuer & Wasel, tegenwoordig alleen nog Wasel.
Het is een 200 tons kraan op 5 assen. De Terex AC 200-1 was ook als 6 asser of zelfs als 7 asser leverbaar. De 7 asser was de 6 asser met een extra sleepas. Deze 5 asser kan zelf geen ballast meer meenemen zonder de aslasten te overschrijden.
De kraan werd ingezet om prefabbeton delen te monteren.
In de onderwagen ligt een DaimlerChrysler OM 502 LA met 516 pk. De assen 2, 3, 4 en 5 worden aangedreven, de assen 1, 2, 4 en 5 zijn stuurbaar.
De stempelbasis is 8,44 x 8,2 meter, of 8,44 x 6,85 op 75% of 8,44 x 5,95 meter half.
Ingepakt is de kraan 12,96 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht ligt rond de 60 ton.
De kraan was opgebouwd met 43,4 ton ballast, dat kan nog met twee zijtassen van elk 12,8 ton uitgebreid worden naar 69 ton. De draaicirkel van het ballast is nu 4,8 meter en met de zijtassen 4,95 meter.
De hoofdmast is hier slechts 25,1 meter uitgeschoven. De maximale lengte is 67,8 meter, waar dan nog 12 ton meegehesen kunnen worden tot 18 meter vlucht. De hoofdmast is te verlengen met een klapjib van 17 meter (die de kraan ook zelf kan meenemen) en kan met tussenstukken verlengt worden tot 33 meter.
Achterop de kraan hangt een kist waar het 'stempelhout' in word meegenomen, bij kranen in Duitsland zeer veel gezien.
Dit type kraan werd inmiddels opgevolgd door de Terex Explorer 5800, een 220 tonner met 70 meter hoofdmast.