Sarens uit Wolvertem (BE) zette deze imposante Terex CC 6800 langs de Autobahn 8 bij Kirchheim unter Teck (DE) in om twee tunnelboormachines te monteren. De kraan stond op een speciaal gemaakt betonfundament.
Het is een 1.250 tons kraan die hier met een 3-assige ballastwagen wordt ingezet.
De onderwagen bestaat uit een centraal deel met vier zwenkbare balken die X-vormig gemonteerd worden. Daaraan worden de rupsen of stempels gemonteerd. Als rupskraan is de onderwagen 13,7 meter lang en 11,6 meter breed. Als pedestalkraan heeft de kraan een stempelbasis van 14 x 14 meter.
De tegenradius van de ballastwagen is maximaal 30 meter.
De kraan wordt door twee Mercedes-Benz OM 460 LA, 6-cilinder dieselmotoren met elk 315 kW (428 pk), aangedreven. Tussen de rupsen kan maximaal 80 ton centrale ballast gemonteerd worden, voor deze configuratie was geen centrale ballast nodig.
De bovenballast weegt in totaal 170 ton en bestaat uit zestien blokken van elk 10 ton die in stoelen van 5 ton gelegd zijn. De bovenwagen heeft een draaicirkel van 10 meter.
De rupsen zijn elk 13,7 meter lang, 2 meter breed en 2,6 meter hoog. Het transportgewicht ligt bij 70 ton per stuk.
Hier stond de kraan in SSL/LSL configuratie met een 90 meter lange verjongde hoofdmast en 40,5 meter superlift. In deze configuratie kan de kraan maximaal 559 ton tot 18 meter radius hijsen en 111 ton op 80 meter radius hijsen.
In deze configuratie heeft de kraan een maximale hoofdmastlengte van 156 meter.
De 3-assige ballastwagen weegt met ballast totaal 463 ton, bestaande uit 195 ton uit 7,5 en 10 tons Terex platen en 210 ton uit 28 staalplaten van elk 7,5 ton door Sarens gemaakt. De lege ballastwagen heeft een gewicht van 58 ton. De stempels aan de ballastwagen dienen niet alleen voor het parkeren, maar ook om de wielstellen te ontlasten zodat ze gedraait kunnen worden.
In gebruikt was een 500-tons haak met twee maal vijf schijven. De haak heeft een gewicht van 11 ton.
Een zeer fraaie en indrukwekkende kraan!