Bij de montage van een grote windmolen werd deze Terex CC 8800-1 van Sarens ingezet.
De rupsen worden bij transport over de weg gedeeld om het gewicht te reduceren. Deze delen wegen 46 en 44 ton.
De centrale pot (50,3 ton) en de twee dwarsdragers (elk 26 ton) waren al gemonteerd.
De cabine en het motorcompartiment worden als een stuk vervoerd. Hier wordt het motorcompartiment al gebruikt voor de hydraulische aandrijving van de onderwagen. Als motor wordt een OM 502 LA gebruikt met 516 pk.
Het eerste deel van de bovenwagen dat wordt vastgemaakt aan de draaikrans weegt 43 ton.
Het tweede deel van de bovenwagen met het A-frame weegt 41 ton.
Als opbouwkraan wordt een Sennebogen 5500 gebruikt.
Een detail van de draaikrans met Quick Connection (QC). De verbindingspennen worden hydraulisch verschoven en moeten dan alleen nog geborgd worden.
Een week later is de kraan al een stuk verder. Door de fabrikant werden in verband met de nieuwe kraanconfiguratie enkele modificaties doorgevoerd.
De hoofdmast van 138 meter was al samengesteld, de vaste jib van 18 meter moest nog gemonteerd worden. Dit was de eerste keer dat een CC 8800-1 in deze configuratie opgebouwd werd, voorheen kon dat alleen bij de CC 9800.
Opgebouwd met 60 ton centrale ballast en 295 ton bovenwagen ballast.
De onderwagen is 12,5 meter breed. De rupsplaten zijn 2 meter.
Weer enkele dagen later was de kraan volledig opgebouwd en werd de eerste hijs uitgevoerd. Het machinehuis van de windmolen, gewicht 140 ton, werd zojuist gehesen.
De ashoogte van de windmolen is 135 meter.
Een dag later werd de zwaarste hijs van het project uitgevoerd, de generator van 220 ton. Het kantellen gebeurd niet met behulp van een hulpkraan maar met behulp van een kantelframe.
De windmolen heeft een vermogen van 7,5 MW.
De kraan is opgebouwd met 138 meter hoofdmast en 18 meter jib. De superlift giek is 50 meter lang, de maximale superlift ballast is 640 ton en maakt een radius van 30 meter.
De bovenwagen radius is 12,3 meter en van het A-frame 16 meter.
Op de superlift tray ligt 122 ton extra ballast.
De superlift radius is verstelbaar van 24 naar 30 meter.
Het hijsvermogen van de kraan is 1600 ton.
Drie grote hijslieren met een reeptrek van 35 ton, de diameter is 40 mm.
De maximale opstelling van de kraan met beweegbare jib is 108 meter hoofdmast en 108 meter beweegbare jib.
De naaf van de windmolen zou de volgende zware hijs zijn, helaas waaide het nog te hard.
Het haakblok op 8 draden ingeschoren.
Later die avond.
De naaf weegt 160 ton.
Een erg bijzondere kraan om in actie te zien!