Deze Terex AC 500-2 van Jade Weser Lift uit Wilhelmshafen (DE) stond tijdens een weekend langs de Duitstse snelweg A61 bij Bonn (DE) geparkeerd.
Het is een 500-tons kraan gemonteerd op een 8-assige onderwagen. De onderwagen wordt door een MTU dieselmotor met een vermogen van 480 kW (653 pk) aangedreven. De assen 1, 2, 4 en 5 worden aangedreven, de assen 1 tot 4 en 6 tot 8 zijn stuurbaar.
Ingepakt is de kraan 19,3 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht is ongeveer 93 ton.
Tijdens het transport over de weg klapt de bovenwagencabine achter de bovenwagen. Op de cabine is de naam van de vorige eigenaar van de kraan nog te identificeren; Schuch.
De voorste stempelpoten worden tijdens het transport over de weg verwijderd om binnen de geldige aslasten te blijven.
De 5-delige hoofdmast heeft een basislengte van 14,7 meter en schuift vier maal tot een maximale lengte van 56 meter uit. De hoofdmast kan door middel van een 62,4 meter lange vaste jib of een beweegbare jib van 90 meter verlengt worden.
De X-vormige stempelbasis meet 9,6 x 9,6 meter, of half 8,04 x 7,3 meter.
Aan de bovenwagen kan maximaal 180 ton ballast gemonteerd worden dat een draaicirkel van 6,1 meter heeft.
Een zeer fraaie en indrukwekkende kraan van Jade Weser Lift!
Naast de kraan stonden meerdere trailers geparkeerd beladen met kraandelen. Op de eerste 5-assige trailer liggen de 20-tons ballastplaat, de vier stempelschotten en de voorstempels van de kraan.
Op een tweede 5-assige trailer liggen vijf ballastblokken met elk een gewicht van 10 ton.
De derde 5-assige trailer was eveneens met vijf ballastblokken met elk een gewicht van 10 ton geladen.