Deze fraaie Tadano ATF 100G-4 van Wundel stond op hun werf in Donauwörth (DE) geparkeerd. Het is een 100-tons kraan die zijn maximale last bij een vlucht van 2,3 meter kan hijsen.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 470 LA, een 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 320 kW (435 pk), aangedreven. De kraan heeft een 8x6x8-aandrijving, waarbij de laatste drie assen aangedreven worden en alle assen stuurbaar zijn.
De hoofdmast heeft een basislengte van 11,1 meter en schuift vijf maal tot een maximale lengte van 51,2 meter uit. De hoofdmast kan d.m.v. een 10 / 18 meter lange klapjib verlengt worden die onder een hoek van 0, 20 of 40 graden monteerbaar is.
De stempelbasis meet 8,54 x 7,2 meter, of half 8,54 x 5 meter. Op de onderwagen ligt tijdens het transport over de weg 2,5 ton ballast.
De kraan is 12,85 meter lang, 2,75 meter breed en 3,93 meter hoog. Het transportgewicht is ongeveer 48 ton.
Aan de bovenwagen blijft standaard 5,1 ton ballast gemonteerd. De ballast heeft een draaicirkel van 3,7 meter. De volledige ballast weegt 22,5 ton.
Achter aan het chassis is een grote kast gemonteerd met stempelhout en twee bakken voor wat hijsgereedschap.
Een fraaie kraan van Wundel!