Winder Limmen uit Alkmaar (NL) nam in 2016 deze fraaie Tadano HK 40 op een Scania P 410 truckchassis in gebruik. Het is een 40-tons kraan.
De kraan is op een 4-assig chassis gemonteerd met een 8x2-aandrijving. De kraan heeft een totaalgewicht van 37,7 ton.
De onderwagen wordt door een Scania 12,7-liter 6-cilinder dieselmotor met 410 pk aangedreven. Achter de cabine is een grote opbergkast gemonteerd.
De K-vormige stempelbasis meet 6,6 x 6,3 meter, of half 6,35 x 4,9 meter. De achterstempels schuiven dwars in de opbouw, terwijl de voorste stempels inschuiven en naar achteren geklapt worden, zodat ze parallel tegen het chassis aanliggen.
De volledige ballast weegt 8,5 ton en heeft een draaicirkel van 3,46 meter. De kraan mag alle ballast meenemen tijdens het transport over de weg. Naast de giek is de 3,3-tons hijslier gemonteerd.
De 4-delige hoofdmast heeft een basislengte van 10,5 meter en schuift drie maal tot een maximale lengte van 35,2 meter uit. Bij de maximale vlucht van 32 meter kan de kraan nog 1,8 ton hijsen.
De klapjib is 9 meter lang en kan onder een hoek van 0, 20 of 40 graden aan de hoofdmast gemonteerd worden.
Tijdens het transport over de weg wordt 6,4 ton ballast op de onderwagen afgezet. Een fraaie kraan van Winder!