Winder Limmen uit Alkmaar (NL) bezit deze fraaie Tadano ATF 70G-4 die ik op hun werf in Alkmaar (NL) kon fotograferen. Het bouwjaar van de kraan is 2014.
Het is een 70 tons kraan op een 4-assige onderwagen. De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 501 LA, een 6 cilinder dieselmotor met 435 pk, aangedreven. De motor drijft 3 van de 4 assen aan, alle assen zijn stuurbaar.
Deze ATF 70G-4 heeft een hoofdgiek met een basislengte van 11 meter en schuift 4 maal uit tot een lengte van 44 meter. De hoofdgiek kan met een dubbele klapjib van 9 of 16 meter verlengt worden. De jib kan mechanisch onder een hoek van 0, 20 of 40 graden gemonteerd worden.
De stempelbasis meet 7,8 x 6,4 meter, of half 7,8 x 4,4 meter.
Tijdens het transport over de weg wordt 9 ton ballast op de onderwagen afgezet. De totale ballast weegt 15 ton en heeft een draaicirkel van 3,45 meter.
De overige 6 ton ballast blijft aan de bovenwagen hangen. Achterop het chassis is een fraaie opbergkast gemaakt, daarop liggen de stempelschotten. Ingepakt heeft de kraan een lengte van 12,5 meter, een breedte van 2,66 meter en een hoogte van 3,85 meter. Bij het transport over de weg heeft de kraan een transportgewicht van ongeveer 48 ton.
De kraan zelf neemt geen jib mee.
De kraan stond naast het voorganger model, een FAUN ATF 65G-4 met bouwjaar 2006. Deze kraan heeft een bredere onderwagen en is daarmee beter op het strand inzetbaar.