Deze fraaie Tadano ATF 220G-5 van Wiemann uit Dortmund (DE) stond op een bouwplaats in Herongen (DE) om prefab betonelementen te monteren. Het is een 220-tons kraan gemonteerd op een 5-assige onderwagen. Het is een gebruikte kraan die voorheen bij Kranservice Solf uit Kerpen (DE) liep.
De 5-assige onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 405 kW (551 pk), aangedreven. De assen 2, 4 en 5 zijn aangedreven, alle assen zijn stuurbaar.
De stempelbasis meet 9,05 x 8,3 meter.
De bovenwagen heeft een eigen aandrijfmotor; een Mercedes-Benz OM 924 LA, een 4-cilinder dieselmotor met een vermogen van 143 kW (194 pk). Deze motor drijft drie hydraulische pompen aan om de kraanbewegingen aan te sturen.
Ingepakt is de kraan 15,21 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht is ongeveer 60 ton.
Onder de cabine is een opbergrek voor kleinere stempelschotten gemonteerd.
Hier stond de kraan met 47 ton ballast opgebouwd, de volledige ballast weegt 71 ton en heeft een draaicirkel van 4,98 meter.
De 7-delige hoofdmast heeft een basislengte van 13,2 meter en schuift zes maal tot een maximale lengte van 68 meter uit. Hier is de hoofdmast 25,8 meter uitgeschoven.
Een fraaie kraan van Wiemann!