Deze Tadano TG-500E is van UBTS uit Singapore (SG) en werd op een kleine bouwplaats aldaar voor hijswerk ingezet. Het is een 50-tons kraan gemonteerd op een 4-assige onderwagen uit het bouwjaar 2000.
De kraan is op een onderwagen van Nissan gemonteerd, de 4-assige onderwagen heeft een 8x4-aandrijving. De onderwagen wordt door een Nissan RF8, een 17-liter 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 250 kW (340 pk), aangedreven. Beide achterassen zijn aangedreven, alleen de voorste assen zijn stuurbaar. Onder de cabine is de vijfde stempel zichtbaar.
De stempelbasis meet 5,45 x 6,8 meter, of half 5,45 x 4,6 meter. De vijfde stempel onder de cabine is nodig om het hijstabel 360 graden te kunnen gebruiken, zonder de vijfde stempel is het werkbereik slechts 225 graden. De bediening voor de stempels is naast de stempels gemonteerd.
Ingepakt is de kraan 12,96 meter lang, 2,82 meter breed en 3,73 meter hoog. De kraan weegt ongeveer 38,8 ton.
De ballast is in de bovenwagen van de kraan geintegreerd, de kraan is met twee 4,2-tons hijslieren uitgevoerd.
De vijf-delige hoofdmast heeft een basislengte van 10,65 meter en schuift tot een maximale lengte van 40 meter uit. Een twee-delige jib met een lengte van 9 of 14,6 meter kan onder een hoek van 5, 25 of 45 graden aan de hoofdmast gemonteerd worden. Deze jib wordt onder de hoofdmast meegenomen.
Een fraaie en interessante kraan van UBTS!