UBTS uit Singapore (SG) beschikt over een aantal kranen die meestal gebruikt worden voor het laden en lossen van de eigen transportcombinaties in de havens of op de opslagplaatsen. De grootste kranen die UBTS inzet zijn twee Tadano ATF 130G-5 telescoopkranen.
Het is een 130 tons kraan gemonteerd op een 5-assige onderwagen. De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 405 kW (551 pk), aangedreven. Deze kraan beschikt over de optionele 10x8-aandrijving waarbij de assen 1, 2, 4 en 5 aangedreven worden. Alle assen zijn stuurbaar.
De stempelbasis van de kraan meet 8,03 x 7,5 meter, of half 8,03 x 5 meter.
De 6-delige hoofdmast heeft een basislengte van 12,8 meter en een maximale lengte van 60 meter.
Ingepakt is de kraan 14,85 meter lang, 2,75 meter breed en 3,99 meter hoog.
De totale ballast van de kraan weegt 42,3 ton en heeft een draaicirkel van 4,2 meter. Tijdens het transport over de weg blijft 7 ton ballast aan de bovenwagen gemonteerd hangen.
Op de onderwagen kan geometrisch maximaal 14,7 ton ballast meegenomen worden. De kraan neemt dus zelf maximaal 21,7 ton ballast mee, de rest moet per vrachtwagen aangeleverd worden.
De klapjib is 10,2 of 18 meter lang en hydraulisch tussen 0 en 40 graden verstelbaar.
Een fraaie en stoere kraan van UBTS.