Scholpp uit Stuttgart (DE) zette haar Tadano ATF 400G-6 in bij de voormontage van een tunnelboormachine langs de Autobahn 8 bij Kirchheim unter Teck (DE).
Het is een 400-tons kraan op een 6-assige onderwagen. Ingepakt is de kraan 17,9 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht is ongeveer 72 ton.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 480 kW (653 pk), aangedreven. De kraan heeft een 12x8x12-aadrijving, waarbij vier van de zes assen worden aangedreven en alle assen stuurbaar zijn.
De stempelbasis meet 8,8 x 8,5 meter.
Hier stond de kraan met 98 ton ballast opgebouwd, dat heeft een draaicirkel van 5,6 meter. De maximale ballast weegt 138 ton. Tussen de de twee stapels is de verstellier van de beweegbare jib te zien, de beweegbare jib heeft een maximale lengte van 76 meter.
De hoofdmast heeft een basislengte van 15 meter en schuift vier maal tot een totale lengte van 60 meter uit. Op de foto is de hoofdmast 30,2 meter uitgeschoven, de kraan hijst in deze configuratie maximaal 139 ton tot 6 meter vlucht en 26,9 ton op 28 meter vlucht, indien aan het juiste aantal inscheringen wordt voldaan.