Bij de bouw van een tunnel onder het spoor in de omgeving van Rammingen (DE) werd de fraaie Tadano ATF 400G-6 van Mayer uit Burgberg (DE) ingezet. De werkzaamheden gingen de hele nacht door, vroeg in de ochtend begon de kraan om zware prefab betonelementen te monteren.
De maximaal 60 meter lange hoofdmast is hier tot 35,3 meter uitgeschoven. De prefab elementen worden van de vrachtwagen geladen en tijdelijk op de bouwplaats opgeslagen.
De stempelbasis meet 8,9 x 8,5 meter.
De aanlevering van de prefab elementen werd door Glass uit Mindelheim (DE) verzorgd, zij zette deze fraaie Mercedes-Benz Actros 2655 en een Mercedes-Benz Actros 2658 in.
De prefab elementen wegen elk 27,4 ton.
Hier stond de kraan met 118 ton ballast opgebouwd, de ballast heeft een draaicirkel van 5,6 meter.
In deze configuratie kunnen de prefab elementen van 27,4 ton tot ongeveer 31 meter vlucht gehesen worden.
Twee elementen moesten over het spoor gehesen worden om aldaar gemonteerd te worden, de graafmachine staat al gereed om de grond aan te vullen. Een fraaie inzet door Mayer!