Deze interessante Tadano GT-550E van Lee Hong uit Singapore (SG) stond ingepakt op een bouwplaats na een klus. Het is een 55-tons truck kraan gemonteerd op een 4-assige onderwagen. De kraan heeft een totaalgewicht van 39,8 ton.
De kraan is op een 4-assige Nissan KG48UXN onderwagen gemonteerd. De onderwagen wordt door een Nissan PF6TB, een 12,5-liter 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 257 kW (350 pk), aangedreven. De onderwagen heeft een 8x4-aandrijving, waarbij de voorste twee assen stuurbaar zijn en de laatste twee assen aangedreven worden.
De stempelbasis meet 5,48 x 6,8 meter, of half 5,48 x 4,6 meter.
De ballast van 4,2 ton blijft vast aan de bovenwagen gemonteerd. De ballast heeft een draaicirkel van 3,65 meter. De kraan is met twee 4,3-tons hijslieren uitgerust.
Ingepakt is de kraan 13,48 meter lang, 2,82 meter breed en 3,68 meter hoog.
Aan de voorkant van het chassis is een vijfde stempel gemonteerd.
De 5-delige hoofdmast heeft een basislengte van 11,1 meter en schuift tot maximaal 42 meter uit. Aan de hoofdmast kan een 9 - 14,6 meter lange jib gemonteerd worden, tijdens het transport over de weg wordt de jib onder de hoofdmast getransporteerd.
Een interessante kraan van Lee Hong!
Een tweede Tadano GT-550E van Lee Hong kon ik op een parkeerplaats fotograferen.