Hup Huat uit Singapore (SG) beschikte over twee van deze Tadano ATF 70G-4 kranen. Het is een 70-tons kraan gemonteerd op een 4-assige onderwagen.
Ingepakt is de kraan 13,17 meter lang, 2,66 meter breed en 3,78 meter hoog. Het transportgewicht van de kraan is ongeveer 52 ton.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 501 LA, een 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 320 kW (435 pk), aangedreven. Deze kraan heeft de 8x6x8-aandrijving, waarbij de assen 2 tot 4 aangedreven worden en alle assen stuurbaar zijn.
De 5-delige hoofdmast heeft een basislengte van 11 meter en schuift vier maal tot een maximale lengte van 44 meter uit. Optioneel kan de hoofdmast met een 9 / 16 meter lange klapjib verlengt worden. De jib is hydraulisch in een hoek van 0 tot 40 graden verstelbaar.
De stempelbasis meet 7,8 x 6,4 meter, of half 7,8 x 4,4 meter. De kraan is hier iets opgestempeld om de banden tijdens het parkeren te ontlasten.
Op de onderwagen wordt tijdens het transport over de weg 9 ton ballast op de onderwagen meegenomen.
Aan de bovenwagen is vast 6 ton ballast gemonteerd. De ballast heeft een draaicirkel van 3,45 meter. Deze kraan is met de optionele tweede hijslier uitgevoerd, de draaicirkel van de tweede lier is 4,27 meter. Beide hijslieren hebben een reeptrek van 4,4 ton.
Dit is de tweede Tadano ATF 70G-4 van Hup Huat.