Een fraaie Tadano ATF 110G-5 van Haslach uit Wertach (DE) stond gereed op een bouwplaats om prefab betontelementen te monteren.
Het is een 110 tons kraan op een 5 assige onderwagen. Ingepakt is de kraan 14,9 meter lang, 2,75 meter breed en 4 meter hoog. Zijn transportgewicht is ongeveer 60 ton.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een watergekoelde 8 cilinder dieselmotor met 530 pk, aangedreven. Vier van de vijf assen zijn aangedreven.
De stempelbasis meet 7,75 x 7,5 meter, of half 7,75 x 5 meter.
Slimme oplossing; de stempelplaten zijn met spanbanden aan de stempels vastgemaakt. Zo kan de kraan direct zijn stempelplaten tijdens het verkassen op de bouwplaats meenemen.
Opgebouwd met 35 ton ballast, dat is maximaal. De ballast heeft een draaicirkel van 4,1 meter.
Zowel onder de onderwagencabine als achterop de kraan wordt een grote hoeveelheid hout meegenomen, dat wordt gebruikt om de stempels uit te vullen in de heuvelachtige omgeving waar Haslach veel onderweg is.
Bijzonder aan de bovenwagens van Tadano is dat niet de cabine maar alleen het interieur kantelt.
De hoofdmast heeft een basislengte van 13 meter en schuift 4x uit tot een lengte van 52 meter. De hoofdmast kan met een jib van maximaal 30,1 meter verlengt worden.