Deze Tadano ATF 110G-5 van Eng Lee Logistics uit Singapore (SG) stond tijdens een weekend op een parkeerplaats geparkeerd. Het is een 110-tons mobiele kraan gemonteerd op een 5-assige onderwagen. Dit was destijds de grootste kraan van Eng Lee, tegenwoordig is dat een Sany SAC7000S7, een 700 tonner.
Ingepakt is de kraan 14,91 meter lang, 2,75 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht is ongeveer 60 ton.
De 5-delige hoofdmast heeft een basislengte van 13 meter en schuift vier maal tot een maximale lengte van 52 meter uit. Optioneel kan de hoofdmast d.m.v. een 2-delige klapjib van 9,5 - 16,2 meter lang verlengt worden. De jib is onder een hoek van 0, 20 of 35 graden aan de hoofdmast monteerbaar. De jib kan d.m.v. verlengstukken tot 24,1 of 30,1 meter verlengt worden. De kraan kan dan een haakhoogte van maximaal 82 meter bereiken.
De stempelbasis van de kraan meet 7,75 x 7,5 meter, of half 7,75 x 5,02 meter.
Tijdens het transport over de weg wordt 12,9 ton ballast op de onderwagen meegenomen. Dit past geometrisch maximaal op de onderwagen.
Aan de bovenwagen blijft 5,7 ton ballast hangen tijdens het transport over de weg. De kraan neemt zelf dus 18,6 ton ballast mee, de maximale ballast van de kraan weegt 35 ton en heeft een draaicirkel van 4,1 meter.
Achterop de kraan wordt een rek met de stempelschotten meegenomen. Een fraaie kraan van Eng Lee Logistics!