Deze fraaie Tadano ATF 70G-4 is van Beng Huat uit Singapore (SG) en stond tijdens een weekend op een parkeerplaats geparkeerd. Het is een 70-tons kraan gemonteerd op een 4-assige onderwagen.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 501 LA, een 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 320 kW (435 pk), aangedreven. Deze kraan heeft de 8x6x8-aandrijving, waarbij de assen 2 tot 4 aangedreven worden en alle assen stuurbaar zijn.
De stempelbasis meet 7,8 x 6,4 meter, of half 7,8 x 4,4 meter.
Op de onderwagen wordt tijdens het transport over de weg 9 ton ballast op de onderwagen meegenomen.
Ingepakt is de kraan 13,17 meter lang, 2,66 meter breed en 3,78 meter hoog. Het transportgewicht van de kraan is ongeveer 52 ton.
Aan de bovenwagen is vast 6 ton ballast gemonteerd. De kraan neemt dus de volledige ballast van 15 ton mee. De ballast heeft een draaicirkel van 3,45 meter.
De 5-delige hoofdmast heeft een basislengte van 11 meter en schuift vier maal tot een maximale lengte van 44 meter uit. Optioneel kan de hoofdmast met een 9 - 16 meter lange klapjib verlengt worden. De jib is hydraulisch in een hoek van 0 tot 40 graden verstelbaar.
Een fraaie kraan van Beng Huat!