Commandeur & Plomp uit De Rijp (NL) heeft lang deze Spierings SK477-AT4 ingezet. Zomer 2018 werd de kraan pas verkocht.
Het is een 38 meter torenkraan uit bouwjaar 1996. De SK477-AT4 werd van 1994 tot 1999 geproduceerd en was het tweede Spierings model dat na de oprichting gebouwd werd.
De stempelbasis is 6,55 x 6,15 meter, of half 6,55 x 5,1 meter.
De kraan wordt door een 11,6 liter DAF WS 268 L dieselmotor met 365 pk aangedreven. De motor drijft in totaal 3 assen aan. De eerste twee en de laatste as zijn stuurbaar.
Tussen de 2e en 3e as is de hydrauliekolietank gezet. Tussen de 3e en 4e as is een grote opbergkast gemaakt, daaronder worden de kunststof stempelschotten opgeborgen.
Achterop is ook nog een grote opbergkast gemaakt. Tijdens het transport over de weg is deze kraan 15,4 meter lang, 2,75 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht is 48 ton.
De SK477-AT4 heeft in totaal 9 ton ballast dat een draaicirkel van 3,35 meter maakt. Tijdens het transport over de weg klapt alleen het linker blok naar voren voor een betere gewichtsverdeling.
De bovenwagencabine kan alleen per ladder berijkt worden.
De maximale last van 7 ton kan op maximaal 11,46 meter gehesen worden, de puntlast bij 38 meter vlucht is 1.700 kg. De hijshoogte is 24 meter.
Hier stond de kraan op een bouwplaats in Hoorn (NL) waar een nieuwe staalconstructie voor een hal opgezet werd. Rechts staat de Liebherr LTM 1100/2, eveneens van Commandeur & Plomp.