Kurt Motz uit Illertissen (DE) zette deze Sennebogen S 1225 M uit bouwjaar 1992 op verschillende bouwwerken in. Het is een 25-tons kraan met vakwerkgiek op bandeonderstel.
Via het bandenonderstel kon de kraan zich snel op de bouwplaats en over de weg verkassen, de maximale snelheid is 20 km/h. Het totaalgewicht van de kraan is zo'n 22 ton.
De kraan wordt door een KHD F 6 L 912, een luchtgekoelde dieselmotor met een vermogen van 77 kW (105 pk), aangedreven.
De kraan is met twee 3 tons hijslieren uitgerust. De lege trommel naast de basis van de giek is voor de stuurdraad indien de kraan met een grijper ingezet wordt. In de basis van de giek is de hydraulische knik-cilinder voor de hoofdmast te zien. Voor het transport over de weg is het mogelijk de giek te knikken, zodat deze tijdens het transport naar achteren gericht is.
De ballast heeft een draaicirkel van 3 meter.
Voor extra stabiliteit en meer hijsvermogen kan de stempelbasis tot 5 x 5 meter uitgeschoven worden. Optioneel was de kraan ook op een rupsonderwagen beschikbaar, de kraan heet dan S 1225 R. De rupsonderwagen is 4,62 x 2,75 meter.
De hoofdmast heeft een maximale lengte van 22 meter en de jib is maximaal 12 meter lang. De maximale combinatie is 19 meter hoofdmast met 12 meter jib.
Hier stond de kraan met 13 meter hoofdmast en 12 meter jib opgebouwd.