Deze fraaie Sennebogen 5500 is van Bremer uit Paderborn (DE), een firma die meerdere kranen bezit om eigen prefab betonconstructies te bouwen. Het is een 180-tons rupskraan die hier op een bouwwerk vlakbij Meckenheim (DE) stond.
Tussen de rupsen is aan beide kanten 13 ton centrale ballast gemonteerd, in totaal 26 ton.
De onderwagen van de kraan is 8,5 meter lang en 6,8 meter breed. De rupsen moeten voor het transport over de weg gedemonteerd worden en zijn per stuk 8,5 meter lang, 1 meter breed en 1,37 meter hoog. Een enkele rups weegt 17,4 ton.
De kraan wordt door een Caterpillar C9 dieselmotor met een vermogen van 261 kW (355 pk) aangedreven.
Hier staat de kraan met de volledige ballast van 60 ton opgebouwd, dat bestaat uit een basisplaat van 12 ton en tien blokken van elk 4,8 ton. De ballast heeft een draaicirkel van 6 meter.
Bremer beschikt ook nog over een 200-tons Liebherr LG 1200.
De cabine kan ongeveer 20 graden naar boven kantellen. Bij het transport over de weg wordt de cabine naar binnen tegen het broekstuk aan gezwenkt.
Op deze bouwplaats stond de kraan met een hoofdmast van 24,3 meter en een beweegbare jib van 24,3 meter opgebouwd, de SHWS-configuratie. In deze configuratie kan de kraan maximaal 48 ton op 8 meter vlucht en 12,1 ton op 36 meter vlucht hijsen.
Maximaal kan de kraan in deze configuratie met een 52,3 meter lange hoofdmast en 52,3 meter lange beweegbare jib opgebouwd worden.
Aan de kop van de beweegbare jib was een snavel gemonteerd zodat een tweede haak ingeschoren kan worden, zodat met twee haken lange elementen gekanteld kunnen worden.