Deze fraaie Sany SCC1000A van Multi Ways uit Singapore (SG) werd op een bouwplaats aldaar ingezet. Het is een 100-tons rupskraan met een lastmoment van 380 mt.
De kraan wordt door een Isuzu 6HK1, een 7,79-liter 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 212 kW, aangedreven.
De onderwagen van de kraan is 6,33 meter lang en 5,1 meter breed. Voor het transport over de weg kan de breedte van de onderwagen tot 3,49 meter gereduceerd worden.
Aan de bovenwagen is in totaal 31,22 ton ballast gemonteerd, de ballast heeft een draaicirkel van 4,85 meter. De ballast bestaat uit een basisplaat van 8,26 ton, twee blokken van elk 3,68 ton en vier blokken van elk 3,9 ton.
Tijdens kraanbedrijf heeft het A-frame een totale hoogte van 6,475 meter. Voor het transport over de weg wordt het frame samengevouwen.
Aan de onderwagen is in totaal 11 ton centrale ballast gemonteerd, per kant een blok van 5,5 ton. Met de stempels aan de onderwagen kunnen de rupsen ontlast worden voordat ze in breedte versteld worden.
De hoofdmast heeft een basislengte van 13 meter en een maximale lengte van 64 meter. Optioneel kan een 9 tot 18 meter lange vaste jib aan de maximaal 52 meter lange hoofdmast gemonteerd worden.
De kraan is met twee 12-tons hijslieren uitgvoerd.
Hier stond de kraan met een 31 meter lange hoofdmast opgebouwd. In deze configuratie kan de kraan maximaal 41,5 ton bij 7,5 meter vlucht en 6,5 ton tot 30 meter vlucht hijsen, indien de juiste inschering toegepast is. Een fraaie kraan van Multi Ways!