Deze fraaie PPM ATT 530 is van de heer Leen Leijnse, een eenmansbedrijf uit Wieringerwaard (NL). De kraan stond hier na een klusje in Obdam (NL) kort pauze te houden.
Het is een 45-tons kraan op een 3-assige onderwagen. De onderwagen met 6x6x6-aandrijving wordt door een Deutz BF 6 L 513 RC, een luchtgekoelde dieselmotor met een vermogen van 210 kW (286 pk), aangedreven.
Dat de kraan perfect verzorgd werd is hier goed zichtbaar, de kraan heeft bouwjaar 1993 en is op deze foto's 24 jaar oud!
De stempelbasis van de kraan meet 6,43 x 6,08 meter.
Origineel moest bij deze kraan bij het transport over de weg de giek naar achteren gericht worden. Om de kraan wat compacter te maken en de uitzwaai van de giek te reduceren werden bij de meeste kranen de giek over de voorkant geplaatst. Achterop het chassis worden zes stempelschotten meegenomen, vier kleinere en twee grote. Bij het vele werk in de polder geen overbodige luxe!
De ballast heeft een gewicht van 7 ton en een draaicirkel van 3,8 meter.
De hoofdmast heeft een basislengte van 9,7 meter en schuift drie maal tot een maximale lengte van 31 meter uit. De kraan kan met 31 meter giek maximaal 10 ton bij 9 meter vlucht hijsen. De kraan neemt een 9 meter lange jib mee, een extra 5 meter lang verlengstuk ligt nog thuis.
Meestal was de kraan met deze 3-assige aanhanger onderweg, vol met hijsgereedschap zodat je voor elke klus voorbereid bent.
Het voorganger model van deze kraan, de ATT 480 werd vanaf het begin met een enkele onderwagencabine uitgeleverd. Op verzoek van vele klanten werd dit naar een dubbele cabine gewijzigd.
Op verzoek van de heer Leen Leijnse werd deze kraan met een hoogteverstelbare bovenwagencabine uitgerust, dit geeft tijdens het kraanbedrijf een veel beter overzicht over de werkzaamheden.
Een indrukwekkende kraan die veel hijswerk in de Noord-Holland uitgevoerd heeft!