Deze Potain GTMR 360 B van Teka uit Hoorn (NL) werd lang bij de nieuwbouw van een spoorwegtunnel bij Denkendorf (DE) gebruikt. Het is een torenkraan op rupsonderwagen.
De onderwagen is 9,7 meter lang en 5,9 meter breed. De maximale rijsnelheid is 25 meter per minuut.
Om de electrische kraan aan te drijven en te verrijden is een 100 kVA nodig, deze generator is vast op de onderwagen gemonteerd.
Het bouwjaar van de kraan is 1987.
De rupsen hebben een breedte van 90 centimeter. Voor het transport over de weg moeten de rupsen gedemonteerd worden.
Om de voorkomen dat de giek van de kraan boven de drukke snelweg draait is de bovenwagen met kettingen aan de onderwagen vast gemaakt.
De ballast bestaat uit zes platen van elk 4,5 ton en heeft een totaalgewicht van 27 ton. De draaicirkel meet 4 meter.
Hier was de kraan met een 35 meter lange giek opgebouwd, in deze configuratie heeft de kraan een puntlast van 2,17 ton.
De maximale hijslast van 8 ton wordt op maximaal 13 meter vlucht gehesen.