Deze uitgerangeerde Menck M 152 kon ik bij een grindgroeve in de omgeving van Dingolfing (DE) fotograferen. Het bouwjaar van de kraan is 1950.
De kraan wordt door een watergekoelde 4-cilinder Deutz dieselmotor met 155 pk aangedreven.
De originele ballast weegt ongeveer 7,3 ton en werd hier met een paar spoorstaven verzwaard.
De M 152 werd tussen 1949 en 1961 in totaal 496 maal geproduceerd. De M 152 kwam als opvolger van de M 150 en werd zelf door de M 154 vervangen.
De originele onderwagen met vier looprollen werd door de onderwagen van een Menck M 154 met vijf looprollen vervangen. De onderwagen is 4,35 meter lang en de rupsplaten zijn 0,68 meter breed.
Deze kraan was jaren lang met een sleepemmer in gebruik om grind te baggeren. Vanuit de fabriek kon de M 152 maximaal met een 1,75 kuubs sleepemmer ingezet worden. Optioneel kon de M 152 ook met een hooglepelgiek geconfigureerd worden.
Niet alleen de onderwagen, ook de giek van een M 154 werd gebruikt.