Een bijzondere Liebherr LR 1600/2-W van Transbiaga uit Ordizia (ES) werd ingezet bij de montage van een windmolen nabij Pamplona (ES).
Opvallend is natuurlijk de smalle onderwagen met stempels, een concept dat goed van pas komt in de Spaanse bergen bij het verzetten van de machine.
De rupsen zijn 10,9 meter lang, 2 meter breed en 1,9 meter hoog. Een enkele rups weegt 38 ton. De onderwagen is slechts 5,8 meter breed.
Hier staat de kraan 14 x 14 meter gestempeld, er kan ook in een rechthoek gestempeld worden van 17,5 x 10 meter.
De stempels zijn hydraulisch te verstellen. Bij het verkassen worden de stempels naar binnen gedraait. De onderwagen is dan maximaal 5,8 meter breed.
De onderwagen bestaat een een centrale pot van 31 ton waar de 4 stempels van elk 10,6 ton aan bevestigd worden.
Opgebouwd met 150 ton ballast dat een radius maakt van 7,8 meter. De maximale bovenwagen ballast is 190 ton.
Een detail van de kop van de derrickmast.
De stempelplaten zijn 4,3 x 2,4 meter.
Een tray met 240 ton ballast wordt aan de derrickmast gehangen bij het optrekken en neerleggen van de hoofdmast.
Opgebouwd met de maximale hoofdmastlengte van 138 meter in SL2DB uitvoering.
De derrickmast is 36 meter lang. In deze opstelling wordt maximaal 98 ton gehesen op 20 meter radius.
Hier werd de kraan ingezet in een testpark voor windmolens op ca. 2 km hoogte.
Het grote haakblok lag ook op de bouwplaats maar werd niet gebruikt.
Het uitzicht is zeer indrukwekkend.
Er leven een hoop dieren op de berg, onderandere wilde zwijnen en paarden.