Deze Liebherr LTF 1045-4.1 van Krandienst Schulz uit Hamburg (DE) stond op de fabriek gereed voor uitlevering tijdens de Kundentage 2015.
De letter "F" in de benaming LTF staat voor "Fremdfahrgestell" ; wat betekend dat de Liebherr bovenbouw op een onderbouw van een door andere fabrikant is gemonteerd. In dit geval wordt een 4 assige MAN TGS 41.440 8x4/4 onderwagen gebruikt. De keuze voor de onderbouw ligt bij de klant.
De MAN onderwagen wordt door een MAN D2066, 10,5 liter 6 cilinder dieselmotor met 440 pk aangedreven. De twee achterste assen worden aangedreven, de twee voorste assen zijn stuurbaar.
De kraan heeft een 4-delige telescoopgiek met een basislengte van 10,5 meter en een maximaal uitgeschoven lengte van 35 meter. Naast de giek is de 9,5 meter lange klapjib opgeborgen.
De kraan is met een X-vormige stempeling uitgerust dat een rechthoek van 6,42 x 6,2 meter maakt.
Op de onderwagen is tijdens het transport over de weg 8 ton ballast afgezet.
Aan de bovenwagen zelf blijft slechts 1 ton hangen, de totale ballast weegt 9 ton en heeft een draaicirkel van slechts 3 meter. De hijslier heeft een reektrek van 3,4 ton.
De kraan is in transporttoestand 11,4 meter lang, 2,55 meter breed en 3,85 meter hoog. Het transportgewicht ligt bij 38 ton met 9 ton ballast en de 9,5 meter lange klapjib.
De montage van een kraan op vrachtwagenchassis heeft niet alleen financiele redenen, de kraan is ook beter geschikt om lange rijafstanden te overbruggen.