De Liebherr LTM 1500-8.1 van Schot bij de montage van een Liebherr 550 EC-H 20 Litronic in Amsterdam (NL).
Ingezet met 84 meter hoofdmast en de Y afspanning.
De stempelbasis van de kraan meet 10 x 9,6 meter, of half 10 x 6,3 meter. Voor het transport van de stempelschotten en eerste ballast zet Schot een fraaie Mercedes-Benz Actros 3355 met 6 assige semi dieplader in.
De kraan staat hier met 135 ton ballast opgebouwd, dat kan tot 165 ton verzwaard worden. De ballast heeft een draaicirkel van 6,6 meter. Boven het ballast steekt het verstelwerk voor de beweegbare jib uit. De beweegbare jib heeft een maximale lengte van 91 meter.
Hier wordt de contragiek van de 550 EC-H 20 gemonteerd, de contragiek is 22,5 meter lang en weegt 9,7 ton. De 550 EC-H 20 wordt hier met 45,5 meter haakhoogte opgebouwd.
Het hijswerk weegt ongeveer 6,2 ton.
Het eerste deel van de giek weegt 7,2 ton en is 24 meter lang.
Het bouwjaar van de kraan is 2013.
De onderwagen wordt door een Liebherr D9508 A7, een 8 cilinder dieselmotor met 680 pk, aangedreven. In totaal worden 4 assen aangedreven. De eerste 4 en de laatste 2 assen zijn stuurbaar
Het tweede deel van de 51,5 meter lange voorgiek weegt 6,6 ton.
Tot slot wordt de contraballast in de contragiek gehesen.
Nadat de torenkraan gemonteerd is wordt de 500 tonner gedemonteerd, voor het transport over de weg wordt de afspanning gedemonteerd.
Ingepakt heeft de kraan een lengte van 21,3 meter, een breedte van 3 meter en een hoogte van 4 meter.