Schot uit Alkmaar (NL) zette deze Liebherr LTM 1200/1 voor het hijsen van brug samen met de Liebherr LTM 1100/2 van Commandeur & Plomp uit De Rijp (NL). Deze kraan werd nieuw door Hoogwout uit Zaanstad (NL) gekocht en na de overname van Hoogwout door Schot in 2007 belande de kraan in het blauw en witte kleurschema.
De 5-assige onderwagen wordt door een 8-cilinder Liebherr D 9408 TI-E met een vermogen van 400 kW (544 pk) aangedreven. Deze kraan heeft de optionele 10 x 8 aandrijving, waarbij de tweede as ook wordt aangedreven. De assen 1, 2, 4 en 5 zijn stuurbaar. De kraan kan een snelheid van 80 km/h bereiken.
Ingepakt heeft de kraan een lengte van 15,3 meter, een breedte van 3 meter en een hoogte van 4 meter. Het transportgewicht van de kraan is 60 ton.
De bovenwagen wordt door een Liebherr D 924 TI-E, een 4-cilinder dieselmotor met een vermogen van 180 kW (245 pk) aangedreven. De motor drijft in totaal zes hydraulische pompen aan waarmee de kraanfuncties bedient worden. De cabine is kantelbaar.
De stempelbasis meet 8,875 x 8,3 meter, of half zoals bij deze klus, 8,875 x 5,5 meter.
De ballast weegt 69 ton en heeft een draaicirkel van 4,85 meter. De ballast bestaat uit drie platen van elk 12 ton en een 9-tons plaat. De zijtassen wegen ook elk 12 ton.
De hoofdmast heeft een basislengte van 13,3 meter en schuift vijf maal tot een maximale lengte van 60 meter uit. Hier is de hoofdmast 30,5 meter uitgeschoven. Een 22-meter lange klapjib hangt naast de basissectie van de hoofdmast.
De kraan hijst twee fietsbruggen met elk zo'n 26 ton.
Het brugdek voor de motorvoertuigen weegt 55 ton en wordt in tandem gehesen. Door de extra hoogte kunnen woonboten de doorgang passeren.
De 69 ton ballast, stempelschotten en wat hijsgereedschap worden met deze fraaie Mercedes-Benz Actros 3355 met een 6-assige Nooteboom ballastoplegger getransporteerd.
Een fraaie kraan in de Schot kleuren, ondertussen is deze kraan geexporteerd.