Schot uit Alkmaar (NL) nam in April 2016 deze fraaie Liebherr LTF 1060-4.1 op MAN chassis in gebruik. De kraan werd tijdens de Truckshow in Medemblik 2016 uitgesteld.
Als chassis dient hier een MAN TGS 41.440 met 8x4 aandrijving. De motor is een MAN D2066, een 10,5 liter 6 cilinder lijnmotor die hier 440 pk levert.
Het kraanframe wordt letterlijk met het chassis van de MAN met bouten verbonden. Achter de tweede stuuras is de dieseltank gezet. De stempelpoot klapt bij het transport over de weg naar achter om de tank heen.
Aan deze kant is achter de tweede as de uitlaatdemper gezet. De stempels worden per afstandsbediening bewogen.
De ballast weegt compleet 10,2 ton en maakt een draaicirkel van 3,5 meter.
De stempelbasis meet 6,96 x 6,84 meter.
Tijdens het transport over de weg worden de stempelschotten in een frame op de onderwagen getransporteerd. Opbergkasten voor hijsgereedschap bevinden zich tussen de stempelpoten.
De hoofdmast heeft een maximale lengte van 40 meter die met een klapjib van 9,5 of 16 meter te verlengen is.
Ingepakt heeft de kraan een lengte van 11,35 meter, een hoogte van 3,96 meter en een breedte van 2,55 meter. Het transport gewicht met 10,2 ton ballast is 42 ton.
Een zeer fraaie kraan!