Deze fraaie Liebherr LTM 1350-6.1 van Scholpp uit Stuttgart (DE) werd bij de bouw van een hoogspanningsmast bij Woringen (DE) ingezet. Op dezelfde bouwplaats stond ook de Tadano ATF 400G-6 van Mayer.
Het is een 350 tons kraan gemonteerd op een 6-assige onderwagen. De onderwagen wordt door een Liebherr 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 450 kW (612 pk) aangedreven. Deze kraan heeft de standaard 12x6x10-aandrijving, waarbij de assen 1, 3 en 5 aangedreven worden en de assen 1 tot 3, 5 en 6 stuurbaar zijn.
De stempelbasis van de kraan meet 8,93 x 8,53 meter, of half 8,93 x 5,6 meter.
Hier stond de kraan met de maximale ballast van 140 ton opgebouwd, de ballast heeft een draaicirkel van 5,7 meter.
De jibdelen rondom de kraan werden op de vorige klus van de kraan benodigd, daar werkten Mayer en Scholpp ook samen om een rotorblad te vervangen bij een windmolen in een bos.
De 6-delige hoofdmast heeft een basislengte van 14,9 meter en schuift vijf maal tot een maximale lengte van 70 meter uit. Hier is de giek 50,4 meter uitgeschoven, de armen van de spanbok zijn elk 50 graden uitgevouwen.
Hier werd de kraan gebruikt om staalconstructiedelen te hijsen.
Een zeer fraaie kraan in de kleuren van Scholpp!