Sarens zette deze Liebherr LR 1280 W in vanaf ponton voor een project in Amsterdam (NL).
Het is een (zeldzame) "windmolen" versie van de Liebherr LR 1280 en is daarom wat afwijkend t.o.v. de normale LR 1280.
Officieel is deze kraan van handelaar Adrichem, maar voor deze klus gehuurd door Sarens daar zij geen andere kranen ter beschikking hadden.
Het bouwjaar van de kraan is 2008.
Hier is de eerste afwijking te zien, de onderwagen. De rupsen kunnen naar binnen geschoven worden om een spoorbreedte van 4,8 meter te behalen zodat gemakkelijker verkast kan worden van molen naar molen. Hoofdzakelijk in de bergen toegepast. De onderwagen is hier 7,5 meter breed.
De centrale ballast is ook anders, hier bestaat dat uit per kant twee delen van resp. 10,4 en 5,6 ton.
De sprenkel is gelijk aan die van de LR 1300.
De rupsen zijn 9 meter lang, 1,2 meter breed en 1,5 meter hoog. Ze wegen 21,5 ton per stuk. De ogen naast de vierkante openingen worden gebruikt als borgpunt als de kraan smal is gezet.
De bovenwagen ballast bleef onveranderd 85,5 ton.
Dit is de kortste hoofdmast lengte van 29 meter. Daar het broekstuk van de LR 1300 en de giekkop van een LR 1280 worden gebruikt is het 12 meter giekdeel een verjonging.
De maximale hoofdmastlengte is 86 meter.
Samen met een Liebherr LTM 1400-7.1 werden balken gehesen voor een nieuwe brug.
Een mooie klus voor deze kraan, later zou hij ook via andere kraanbedrijven ingezet worden.