De grootste kraan in dienst bij Rieger & Moser uit Ulm (DE) is deze Liebherr LTM 1350-6.1 uit bouwjaar 2010. Hier werd de kraan ingezet bij de montage van een Liebherr 250 EC-B torenkraan in Ulm (DE).
De 6-assige onderwagen wordt door een Liebherr 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 450 kW (612 pk) aangedreven. Deze kraan beschikt over de optionele 12x8x12-aandrijving, waarbij de assen 1, 3, 4 en 5 aangedreven worden. Alle assen zijn stuurbaar.
Hier is de kraan met 60 ton ballast opgebouwd, dat heeft een draaicirkel van 5,7 meter. De maximale ballast weegt 140 ton.
De volledige stempelbasis van de kraan meet 8,9 x 8,53 meter, of half 8,9 x 5,6 meter.
Hier was de kraan met de YSL afspanning in gebruik, de kraan kan de spanbokken zelfstanding monteren. De afspanbokken zijn hier 35 graden geopend.
De volledige draaikrans van de 250 EC-B met een gewicht van 10,4 ton wordt hier op ca. 68 meter hoogte gemonteerd.
De hoofdmast van de kraan is hier 65,6 meter uitgeschoven en verlengt met een vaste jib van 12 meter en 6 meter telescoopverlenging.
De contragiek heeft een gewicht van 10,3 ton.
De giek heeft een lengte van 55 meter en weegt zo'n 13,5 ton. Bij 55 meter vlucht kan de 250 EC-B nog maximaal 4,25 ton hijsen. De maximale gieklengte is 70 meter.
Aansluitend worden de ballastplaten nog in de contragiek gezet. Een fraaie inzet door Rieger & Moser!