De firma Nolte Autokrane uit Hannover (DE) heeft meerdere Liebherr LG 1750 in dienst (gehad), o.a. de kraan met bouwnummer 1 die in 2004 werd uitgeleverd.
De onderwagen is tijdens het transport 18,96 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht ligt bij ca. 96 ton, dat tot ca. 48 ton gereduceerd kan worden door de grote stempels, van elk 12 ton, te verwijderen.
De voorste stempels worden in kommen achter de cabine gedrukt zodat ze tijdens het rijden niet naar buiten kunnen zwenken.
De kraan heeft een stempelbasis van 12,3 x 12,1 meter met ingeschoven poten en 16 x 16 meter met uitgeschoven poten. Bij het gebruik van de derrickgiek moet de kraan altijd met halve stempelbasis opgebouwd worden.
De onderwagen wordt door een Liebherr D9508 A7 8 cilinder dieselmotor met 680 pk aangedreven, de motor levert een afgeregeld draaimoment van maximaal 3.000 Nm omdat automatische transmissie van ZF niet meer aankan.
Het zilverkleurige vak onder de draaikrans met quickconnection is een klapbaar platform dat tijdens de montage van de bovenwagen gebruikt wordt.
De bovenwagen moet per vrachtwagen aangeleverd worden en weegt compleet ongeveer een ton of 60.
Een zeer indrukwekkende onderwagen!