Nagel, een grote verhuurder van bouwmachines in Duitsland, beschikt over een zeer bijzondere Liebherr 95 T rupsonderwagen, die zich onder verschillende Liebherr boven- en onderdraaiende torenkranen laat monteren zodat de kranen op de bouwplaats snel en eenvoudig verplaatst kunnen worden. Hier was een Liebherr 71 EC-B 5 op de onderwagen gemonteerd.
De onderwagen heet bij Liebherr 95 T en heeft een totaal gewicht van 30,5 ton met generator maar zonder centrale ballast. De breedte op de bouwplaats is 4,3 meter en de onderwagen is 8,03 meter lang.
De rupen zelf zijn identisch met die van de Liebherr HS 835 HD draadkraan. De stempelbasis meet 7 x 7 meter.
In totaal zijn slechts drie van deze onderwagens wereldwijd in gebruik. Nagel, de Liebherr 120 KR.1 van Liebherr-Baumaschinen AG en bij een 71 KR van Max Bögl.
De onderwagen kan gebruikt worden bij verschillende kraantypes met torensysteem 120 HC, Nagel zet de onderwagen ook met een Liebherr 140 EC-H 10 in. Men kan niet elke willekeurige kraan op de onderwagen monteren, er wordt een bijzondere draaikrans-oplegstuk benodigt om de kraan met de toren te kunnen vergrendelen.
Voor de aandrijving van de onderwagen zorgt een 120 kVA MOSA generator, die ook voor de aandrijving van de kraan gebruikt wordt.
Om voor voldoende stabiliteit tijdens het verkassen en kraanbedrijf te zorgen is totaal 30 ton centrale ballast op de onderwagen gestapeld.
De 71 EC-B 5 is hier op een 120 HC toren gemonteerd. Tijdens het verkassen wordt de kraan met de toren vergrendeld en kunnen stijgingen met meer dan 10% gereden worden. De vergrendeling is noodzakelijk om een ongewenst zwenken van de kraan t.o.v. de toren te voorkomen, zodat het zwaartepunt zich niet veranderd.
Hier is de kraan met 18,8 meter haakhoogte opgebouwd, maximaal zijn dat 36,3 meter. De kraan is met een 40 meter lange giek opgebouwd en hijst 5 ton op 14,6 meter en 1,45 ton op 40 meter vlucht.