Moh Seng uit Singapore (SG) beschikt over twee Liebherr LTM 1500-8.1 in haar vloot, het zijn de zwaarste kranen die de firma tegenwoordig nog inzet. Deze kraan werd tijdens een weekend ingezet om modules voor een datacenter te hijsen.
De 8-assige onderwagen wordt door een Liebherr D9508 A7, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 500 kW (680 pk), aangedreven. De assen 1, 2, 4 en 5 worden aangedreven en de assen 1 tot 4, 7 en 8 zijn stuurbaar.
De stempelbasis meet 10 x 9,6 meter.
Ingepakt is de kraan 21,4 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. De bovenwagen wordt door een Liebherr D936L A6, een 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 240 kW (326 pk), aangedreven.
Hier werd de kraan met de maximale ballast van 165 ton ingezet, de ballast heeft een draaicirkel van 6,6 meter.
De kraan werd met beweegbare jib en zijdelinge afspanning ingezet. De armen van de afspanning zijn elk 42 graden uitgevouwen.
Hier werd de kraan met 36,9 meter hoofdmast en een beweegbare jib van 42 meter ingezet.
De beweegbare jib heeft een basislengte van 21 meter en kan in stappen van 7 meter tot een lengte van 91 meter verlengt worden. De gele jib delen komen van de andere LTM 1500 van Moh Seng, die kraan is geel.
Er werden meerdere modules op het dak gezet.
Een week later kwam ik de kraan wederom bij een datacenter tegen, hier werden delen van een staalconstructie voor een uitbreiding gehesen.
De hoofdmast is hier tot een lengte van 78,6 meter uitgeschoven en is verlengt met een vaste jib van 21 meter. De jib is hydraulisch in een hoek tussen 0 en 40 graden verstelbaar. De armen van de afspanning zijn hier 10 graden uitgevouwen.
Een zeer fraaie kraan van Moh Seng!