Deze fraaie Liebherr LTR 1100 van Maxikraft uit Herzberg (DE) werd als hulpkraan bij de Terex Superlift 3800 ingezet. Het is een 100-tons rupskraan met telescoopgiek.
De onderwagen is 6,413 meter lang en 5,05 meter breed. Voor het transport over de weg kan de breedte tot 3,5 meter gereduceerd worden. Ook is het mogelijk om de rupsen van de onderwagen te scheiden om het transportgewicht en afmetingen te reduceren. De bovenwagen wordt door een 4-cilinder Liebherr dieselmotor met een vermogen van 129 kW (175 pk) aangedreven.
Hier stond de kraan met de volledige ballast van 32 ton opgebouwd, dat heeft een draaicirkel van 4,42 meter. De ballast bestaat uit twee brede platen van elk 10 ton en vier blokken van elk 3 ton. Deze kraan is met een tweede lier opgebouwd, maar deze is hier niet in gebruik. Aan de onderwagen is totaal 15 ton centrale ballast gemonteerd, dat bestaat uit twee blokken van elk 7,5 ton.
De hoofdmast heeft een basislengte van 11,5 meter en schuift vijf maal tot een maximale lengte van 52 meter uit. De hoofdmast is hier 22,7 meter uitgeschoven.
Naast de giek hangt de kleine montage jib met een lengte van 2,9 meter. Deze jib wordt vaak in combinatie met de tweede lier gebruikt om b.v. grote lange lasten te kantelen. Over deze kleine jib kunnen nog 34,5 ton gehesen worden.
Wederom een fraaie kraan van Maxikraft!