Een Liebherr LTM 1400-7.1 van Mammoet uit Schiedam (NL) werd ingezet om windmolen onderdelen uit een schip te hijsen. Het is een 400-tons kraan uit bouwjaar 2008.
De 7-assige onderwagen wordt door een 8-cilinder Liebherr dieselmotor met 612 pk aangedreven. Deze kraan beschikt over de optionele 14x8 aandrijving waarbij ook de zesde as aangedreven wordt.
De stempelbasis meet 10 x 9,5 meter, of half 10 x 6,23 meter. Tijdens het transport over de weg is de kraan 18,5 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht is 84 ton.
Hier staat de kraan met 60 ton ballast opgebouwd, maximaal zijn dat 140 ton. De draaicirkel van de ballast is van hydraulisch van 5,6 tot 6,6 meter verstelbaar.
De kraan hijst hier de naaf van de windmolen uit het schip. De hoofdmast heeft een basislengte van 15,4 meter en een maximale lengte van 60 meter. De hoofdmast is hier 30,8 meter uitgeschoven.
De naaf van de Siemens windmolen weegt ongeveer 40 ton.
De naaf wordt op de fraaie Scania 124 G 500 van Holtrop van der Vlist geladen, die het onderdeel naar de bouwplaats transporteerde.