Een werkeloze Liebherr HS 873 HD bij een grindwinning bij München (DE).
Als hijskraan is het een 100 tons kraan. De originele cabine is vervangen door een cabine van een Liebherr graafmachine.
Voor de aandrijving waren er twee verschillende motoren beschikbaar; een V8 Liebherr dieselmotor met 462 pk of een V12 Mercedes-Benz dieselmotor met 609 pk.
De kraan is met de maximale ballast van 24,1 ton ballast opgebouwd, bestaande uit een basisplaat van 19,6 ton en een extra plaat van 4,5 ton. De ballastradius is 5,51 meter. Tussen de ballast en bovenwagen ontbreekt een stuk afdekking.
Opgebouwd met een giek van 26 meter lang, maar zonder sleepemmer. De maximale gieklengte als hijskraan is 50 meter.
De onderwagen is 6,46 meter lang en 4,7 meter lang (met 0,8 meter brede rupsplaten). Bij het transport over de weg is de onderwagen dan 4 meter breed, het gewicht van de basismachine is dan 62 ton.
De fairlead zorgt ervoor dat de hoek van de trekdraad t.o.v. de trommel niet te groot wordt, wat de slijtage op de trekdraad vermindert.
Liebherr HS draadkranen hebben een hogere classificatie dan standaard hijskranen zodat bij zwaar werk een langere levensduur gegarandeerd kan worden.