Keller + Hess uit Regensdorf (CH) beschikt over deze Liebherr LTR 1100, die volgens de bestickering op de kraan de eerste van dit type in Zwitserland was. Het bouwjaar van deze machine is 2009.
Het is een 100 tons rupskraan met telescoopgiek. De kraan wordt door een Liebherr D934S, een 4 cilinder dieselmotor met 175 pk, aangedreven. De dieselmotor drijft drie hydraulische pompen aan, waarmee de kraanfuncties bedient worden.
De kraan werd hier ingezet om een staalconstructie op te zetten.
Hier stond de kraan met 26 ton ballast opgesteld, dat bestaat uit twee brede platen van elk 10 ton en twee blokken van elk 3 ton. De ballast kan met twee extra blokken van 3 ton tot 32 ton verzwaard worden. De ballastradius is 4,42 meter. Deze kraan is met een tweede hijslier uitgerust, maar die is hier niet in gebruik.
De onderwagen is 6,4 meter lang en 5,05 meter breed. Voor het transport over de weg kunnen de rupsen tot 3,5 meter breedte smal gezet worden.
Tussen de rupsen is aan beide kanten 7,5 ton centrale ballast gemonteerd. Om het transportgewicht (en breedte) te reduceren, kunnen de rupsen gedemonteerd worden. De kraan stempelt zich dan hoog middels de vier kleine stempels die aan de onderwagen gemonteerd zijn. Met behulp van de eigen haak kunnen de rupsen gedemonteerd en gemonteerd worden. Het transportgewicht met rupsen is 55,2 ton, zonder rupsen zijn het nog 37,1 ton.
De giek heeft een basislengte van 11,5 meter en is uitschuifbaar tot 52 meter. De giek is hier 19 meter uitgeschoven. Een dubbele klapjib van 19 meter lang, in combinatie met 14 meter televerlenging maakt een maximale haakhoogte van 84 meter mogelijk.
Een bijzondere kraan in de frisse kleuren van Keller + Hess!